Tijd tekort.... - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu Tijd tekort.... - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu

Tijd tekort....

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

06 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

We hebben een heleboel geregeld vandaag. Vanmorgen bedachten we namelijk dat we nog maar 3 dagen hadden voor we de school gingen verlaten! Maar we moesten nog een hoop voor elkaar zien te krijgen in weinig tijd. We moesten nog fotolijstjes kopen, uiteindelijk hebben we besloten die zelf maar te maken in het houtlokaal op school. Dat ging trouwens best goed, als je bedenkt dat we met 8 meiden die zijn die niet dagelijks houten dingen in elkaar zetten. We hebben gewoon een tekening op maat gemaakt, stukken hout gezaagd, het hout geschuurd en aan elkaar gelijmd op een stuk sterk karton. We hebben in 2 uur 5 lijstjes afgekregen, en we gaan morgen verder. We weten inmiddels goed hoe het moet dus we denken dat het morgen sneller gaat. We willen ook deze fotolijstjes met de kinderen versieren, meer speelgoed kopen en de muren in het weeshuis verven. We kunnen de muren alleen verven als de kinderen er niet zijn, anders willen ze helpen en dat vond de social experience leraar geen goed idee. We kunnen dus alleen verven als de kids naar school zijn, en dat is onder onze schooltijd. Tot nu toe waren we verplicht naar de lessen te gaan, wat enorm nutteloos was. De stof hadden we al gehad en de leraren hadden meer last dan profijt van ons. Daarom hebben we een paar lessen overgeslagen. Tenslotte doen we de leraren daar alleen maar een plezier mee, toch? Maar nu hebben we echt meer tijd nodig dan de gespijbelde uurtjes en de tijd na school. Toen kwam de social experience leraar met een oplossing: schrijf een brief aan de vice-principal waarin je vraagt om vrijstelling van school voor de laatste 3 dagen. Zo gezegd, zo gedaan, Ik heb een brief namens ons allen geschreven, die gelijk aan de vice-principal gegeven werd. Een uur later kregen we al een gesprek met hem, dat gaat zo heerlijk snel hier! Hij gaf ons toestemming en wilde ons zelfs graag helpen met verf en kwasten inkopen. Het was een erg aardige man en hij heeft ons enorm geholpen!
Morgen gaan we verder met de fotolijstjes en we gaan verven in het weeshuis. Een inspannende dag dus, maar wel leuk!!

Indische groetjes
-Hedwig-