It’s raining, hallelujah! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu It’s raining, hallelujah! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu

It’s raining, hallelujah!

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

07 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Vanmorgen stonden we op met een heerlijke gedachte: geen lessen meer, school is voorbij voor ons! We wisten dat we nog genoeg werk zouden hebben aan de fotolijstjes dus we zijn gelijk na het ontbijt naar het houtbewerkingslokaaltje gegaan, om ze af te maken. Zoals verwacht ging het nu een stuk soepeler, we waren net een geoliede machine. Toen het lunchtijd was, hadden we alle lijstjes aan elkaar gemaakt. Het enige dat nog gebeuren moest was het verven in een leuk kleurtje. We moesten daarmee echter wachten tot de lijstjes droog waren.

We wilden net naar buiten lopen na de lunch, toen het opeens knetterhard begon te regenen! Nu zijn we hier in het regenseizoen dus dat is niet zo raar, maar het was toch een beetje verassend. In Nederland regent het wel eens hard, hier regent het zo hard dat er kleine watervallen van het schooldak afstroomden! Renee, Annette en ik zijn door zo’n waterval heengerend en als je dat doet, ben je in een keer helemaal doorweekt! Het is wel fijn voor de Indiase boeren dat het regent, het was namelijk erg droog voor de tijd van het jaar. En dat is natuurlijk niet goed voor hun gewassen!

Er is ons gevraagd een presentatie voor de hele school te houden over ons bezoek hier, dus in de wachttijd na de lunch hebben we deze presentatie voorbereid. We zijn van plan iets te vertellen over de verschillen tussen NL en India, de social experience en een diashow met uitleg te laten zien. Een deel wordt inproviseren dus dat kan lollig worden.

Na een uur of twee vonden we dat de lijstjes wel droog moesten zijn en hebben we ze kleurtjes gegeven, rood, blauw en geel. We laten ze nu weer drogen en gaan morgenochtend de foto’s erin doen en ze nog een beetje versieren met glitter....
Ondertussen renden Kim en ik heen en weer naar de vice-principal om te regelen dat we morgen naar het weeshuis konden om daar overdag de muren wat op te vrolijken met verf. We hebben inmiddels vervoer, een begeleider en verf+kwasten. We zijn ook van plan morgen al het speelgoed, alle dekens en alle fotolijstjes voor de weesjes mee te nemen. Morgen is het sinterklaasdag, we gaan alles geven en dat wordt denk ik echt heel erg leuk!

We zijn vanavond nog uit eten geweest met een paar van onze exchange partners bij een soort Indiaas pannekoeken restaurant. Het was harstikke gezellig en het eten was lekker. We hadden als echte Hollanders allemaal een kaaspannekoek genomen en het was wel anders dan thuis, maar toch heerlijk. Hier noemt men dit rijst-pannekoeken, maar gelukkig proefden we weinig rijst. We hebben namelijk inmiddels genoeg rijst voor een heel mensenleven op!

Indische groetjes
-Hedwig-

• 07 Augustus 2012 - 21:40

Arno Van Staalduine:

Ha Hed,

Het blijft genieten, je blogs lezen. Stop maar met school, word maar gelijk schrijfster. Gaat je heel goed af! Wij zijn inmiddels weer thuis, na een heerlijke vakantie in Toscane. Groeten van Hélène en van je vader