Topdag! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu Topdag! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu

Topdag!

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

05 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Thank you!! Dat woord hebben we vaak gehoord vandaag, en dat was leuk!! Vanmorgen begon het al, we gingen we om 11 uur met een grote groep eten uitdelen bij het ziekenhuis. Eerst werd het eten door een dokter gecheckt, maar daarna mochten we het uitdelen. In het ziekenhuis lagen echter maar 22 mensen, dus daarna hebben we de overige 278 bakken met eten maar op straat uitgedeeld. Als je daar staat met een doos met eten, komen er opeens heel veel mensen op je af die dan zoveel mogelijk mee willen hebben. Dat was een klein beetje beangstigend, maar het ging eigenlijk best goed. Wij begrepen hen vaak niet, en als ze dat doorkregen, liepen ze door naar een ander. De 300 voedselpakketten waren binnen 5 minuten op, dus dat ging lekker! Toen was het tijd voor lunch, erna waren we van pan om naar het Christelijke weeshuis (Seamus) te gaan. We hebben al het speelgoed dat we voor hen gekocht hadden in de auto geladen en hebben onszelf er daarna bijgepropt. Het was behoorlijk krap, maar gezellig, dus dat ging prima. Toen we aankwamen bij het weeshuis zagen we gelijk dat de levenstandaard hier hoger lag dan bij het Tribal orphanage. Er stonden allerlei speel- en klimdingen buiten en het huis zelf zag er ook goed uit. We hebben het speelgoed toen uitgeladen, behalve 1 groot bordspel. We vonden namelijk dat de kinderen in het Tribal orphanage het spel harder nodig hadden dan deze kinderen. Het Tribal orphanage is er namelijk slechter aan toe dan het Seamus. We hebben eerst met z'n allen gezongen, in het nederlands en in Tamil. (Plaatselijke Hindi taal) Daarna hebben we de kinderen eerst allemaal een dik, groot, eigen, fleece deken gegeven, daarna hebben we met ze het speelgoed uitgepakt. Er was een basketbalnet, een basketbal, een aantal kleinere ballen, plastic- en houten Cricket sticks, Cricketballen en een grote oranje knuffelbeer. De knuffelbeer was bedoeld als een soort mascotte! De kinderen waren blij met het speelgoed en vooral met de dekens. We hebben nog een groepsfoto gemaakt en daarna moesten we helaas al weer weg.
We gingen namelijk vandaag ook nog even langs het Tribal orphanage. We hadden nog een paar kinderen nog niet op de foto en we wilden het bordspel vast aan de kids geven. Dit is gelukt, en erna was er nog tijd om een potje Kabaddi te spelen.
Eenmaal weer op school aangekomen zijn we nog heel snel Kodai ingeweest en hebben daarna de rest van de dag rust genomen. We hebben gewoon gezellig met elkaar gekletst op een grasveldje.
Kortom: hongerige mensen en kinderen blijgemaakt, topdag!

Indische groetjes
-Hedwig-

• 06 Augustus 2012 - 10:05

Hannie Bouman:

Ha Hedwig,

Wat leuk, elke dag jouw belevenissen op mijn scherm. Zo reis ik een beetje met jou mee in dat verre India. Nog heel veel mooie momenten en we zien elkaar binnenkort vast weer bij toneel.
    Groetjes, van Hannie & Theo.

• 06 Augustus 2012 - 12:24

Berni:

Klinkt superleuk zus! je bent er maar druk mee, al die reisverslagen bijhouden:)
    xberni