Shoppen!! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu Shoppen!! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu

Shoppen!!

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

04 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Vanochtend mochten we uitslapen, helemaal tot 8 UUR!!! Nou, dat was feest. Nee, grapje, ik was al lang blij dat we niet om 6:30 eruit moesten. Na het ontbijt hebben we inkopen gedaan. We hebben 60 dekens gekocht op de Tibetaanse dekenmarkt, 44 foto's laten afdrukken, onze sari's in elkaar laten zetten en sieraden gescoord. Je kan hier op de markt overal armbandjes en oorbellen kopen. Dat kost dan weer bijna niets, voor ongeveer 30 eurocent heb je een houten armbandje. We hebben tussendoor uitgebreid geluncht in een, voor Indische maatstaven, prachtig restaurant! Er was een menukaart, er waren echte borden, en het bestek was van metaal gemaakt. Het eten was ook erg lekker! Na het eten gingen we even met de acht Nederlandse meiden door Kodai lopen, onze begeleider moest even ergens anders heen. Dan wordt je toch al snel achtervolgd door groepjes mannen. We hebben toen besloten er met een hoogopgeheven hoofd heel stoer langs te lopen, zonder hen aan te kijken. Dit werkte erg goed, ze lieten ons met rust.

's Avonds was er weer een feest in de grote hal, Canteen. We hadden er van te voren eigenlijk niet zoveel zin in, je kent dan zo weinig mensen. Maar uiteindelijk zijn we toch maar gaan kijken en het was harstikke leuk. Er was goede muziek, het was gezellig en de indiers dansten vrolijk mee op de Nederlandse liedjes die we aangevraagd hadden. Helaas liet iemand toen de laptop vallen die voor de muziek gebruikt werd, en toen was het feest snel afgelopen!

Vanavond slapen Imke en ik samen op een kamer omdat we mogen logeren bij elkaar! We hebben de pringels al klaar staan.
Morgen gaan we dus langs bij het ziekenhuisje en een weeshuis, met knuffelberen en 55 dekens!

Indische groetjes
-Hedwig-

• 04 Augustus 2012 - 20:24

Anja:

Hey Hedwig,
    Super om ook jou mooie verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee.
    Fijn dat jullie het samen ook zo gezellig hebben zelfs met pringles. Geniet er nog lekker van.
    Groetjes Anja

• 04 Augustus 2012 - 20:47

Tanisha:

Hee schat,

Echt leuk om je verhalen te lezen! Zo te horen heb je het naar je zin daar ook na al dat wennen haha. ik blijf je volgen!

xxxTaa

• 05 Augustus 2012 - 07:50

B. Penning De Vries:

beste Hedwig,

Jouw blog geeft me een prachtige gelegenheid om een beetje mee te genieten van jullie bijzondere reis.
    Leuk geschreven! Het lijkt me een overweldigende ervaring voor jullie allemaal.
    Fijne weken nog!

groeten