Ik zie, ik zie wat jij niet ziet, - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu Ik zie, ik zie wat jij niet ziet, - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Hedwig Staalduine - WaarBenJij.nu

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet,

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

26 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

en het zijn......... witte meisjes!! Na school gingen we het dorp in om rond het meer te fietsen en paard te rijden en we werden aangestaard! Nou hadden we wel verwacht dat we hier bekeken zouden worden, maar zo erg? Terwijl we paard reden en winkelden werden we nageroepen, aangestaard en soms zelfs een stukje achtervolgd. Er waren twee jongens van school met ons meegegaan om ons te 'beschermen'. Dat vond ik eerst een beetje vreemd, maar toen we achtervolgd werden door Indische mannen, bleken zij toch erg goed van pas te komen. Zodra de jongens achteraan gingen lopen, stonden de mannen gelijk stil en gaven ze op. Het paard rijden was trouwens erg leuk! We hebben ook nog een soort school voor jonge locale vrouwen bezocht. Hier gingen de vrouwen dan 6 maanden heen, en dan hadden ze een veel grotere kans op een betere baan. We hebben nog kort met de vrouwen gepraat, en informatie uitgewisseld over Nederland en Kodai.
We gaan morgen op kamp, vanaf vrijdag 3 uur tot en met zondagmiddag. We mogen dan trouwens geen electronica meenemen (behalve een camera), dus bloggen zit er voorlopig niet in. Ik heb al ingepakt, truien, sokken, slaapzak. Ik hoor uit allerlei hoeken dat ik toch vooral warme kleren mee moet nemen omdat het blijkbaar verschrikkelijk koud wordt hier 's nachts. Ik heb nog nooit echt gekampeerd, dus ik denk dat dit best leuk kan worden!

Indische groetjes
-Hedwig-

  • 26 Juli 2012 - 18:08

    Oma Kampen:

    Ik wens heel veel plezier nu je een paar dagen op kamp gaat, Oma Kampen

  • 28 Juli 2012 - 22:01

    Papa En Hélène:

    Ha Hed,
    We volgen vanuit een bloedheet Toscane je blog op de voet. Je schrijft lekker, het is leuk om je verhalen te lezen. Fantastisch wat je allemaal meemaakt. Het is fijn om te zien dat je het naar je zin hebt. We zijn en blijven trots op je!
    xxx Papa en Hélène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hedwig

Samen met 8 meiden India verkennen, AWESOME!!!

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 13882

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Indiaaa

Landen bezocht: